FAQ (Frequently Asked Questions)

Eftersom att hemsidan innehåller en hel del nya saker, leder det säkerligen till många frågor och funderingar. Därför har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren här. Är det något annat du vill ha svar på? Klicka här för att kontakta oss via mail.

FRÅGOR & SVAR KRING HEMSIDAN GENERELLT:

Nej, det kvarstår arbete med vissa detaljer. Det är ett gediget arbete att göra om en hemsida från grunden, och för att det ska bli så bra som möjligt tar det tid. Därför fortsätter vi att arbeta med hemsidan löpande under en tid framöver.
Det kommer såklart kunna finnas en del fel på hemsidan, särskilt nu i början. Ser du något som inte är som det ska? Kontakta oss så löser vi det. All feedback är välkommen, positiv som negativ.

FRÅGOR & SVAR KRING MEDLEMSSIDORNA GENERELLT:

Som inloggad medlem kommer du att kunna se vissa sidor som allmänheten inte har tillgång till. De aktiva verksamhetsgrupperna kommer ha varsin informationssida, som exempelvis ligger under Grenar/Agility/Agility - Information till aktiva. Den sidan kommer inte icke medlemmar att ha tillgång till. Så vill du kunna ta del av innehållet på de sidorna, måste du registrera ett konto.
För att skapa ett konto på vår hemsida, och sedan logga in, så går du i menyn högst upp på hemsidan in på Medlemsinloggning/Registrera. När du har registrerat ditt konto så går du in på Medlemsinloggning/Logga in.
När du har registrerat ett konto så går du i menyn högst upp in på Medlemsinloggning/Logga in. Du kan även trycka här för att logga in.
Den här funktionen är helt ny, och de flesta verksamhetsgrupperna inte hunnit lägga in någon särskild information på sina sidor ännu. Allt eftersom så kommer både mer information och fler sidor att publiceras, men det kan helt enkelt ta lite tid.
Ja, alla som loggar in får tillgång till att se alla verksamhetsgruppers informationssidor för aktiva. Det finns inga hemligheter i vår klubb och vi arbetar med transparens. Dessutom kan en inloggad person vara aktiva i flera verksamhetsgrupper, och därför ha behov av att läsa innehållet.

FRÅGOR & SVAR KRING VERKSAMHETSGRUPPERNA:

Alla verksamhetsgrupper får utse 1 person som ska ha behörighet att redigera deras egna sidor. Den personen gör som vanligt och registrerar ett konto, sedan mailar sammankallande i respektive VG till webmastern och meddelar vilken person som ska ha den utökade behörigheten. För närvarande är det Jennifer B som ska kontaktas.
Den redigeringsbehöriga personen får tillgång till enbart den VG:s egna sidor. Det går med andra ord inte att av misstag råka redigera eller ta bort en annan sida. Det går inte heller att råka skada själva hemsidan på något sätt - alla kan känna sig trygga i att det nästan är omöjligt att göra fel - hemsidans inloggning med utökad redigeringsbehörighet är anpassad för att fungera även för dig som är nybörjare på Wordpress (sajten vår hemsida är baserad på).
Vi förutsätter inte att alla verksamhetsgrupper kan utse en redigeringsbehörig person som har tidigare erfarenhet av att arbeta med vårt verktyg Wordpress. Så stöter du på ett problem du inte reder ut, kontaktar du vår webmaster Jennifer B. Ingen fråga är för dum - du kommer lära dig att hantera Wordpress allt eftersom.

FRÅGOR & SVAR KRING KURSADMINISTRATION:

I menyn högst upp finns en flik som heter Kursverksamhet, för muspekaren över den och välj sedan underkategorin För kursledare och verksamhetsgrupper och därefter Lägg upp en ny kurs. Där fyller du sedan i formuläret med samtliga uppgifter, och skickar sedan in. När du skickat in formuläret kommer anmälningsformuläret till kursen upp på vår hemsida inom 3 arbetsdagar (vardagar). Deltagarna kan sedan kan anmäla sig via UBHKS:s hemsida, Studiefrämjandets hemsida och på andra ställen där länken sprids.
För att underlätta för klubben sköts fakturering av kursdeltagares anmälningsavgifter enbart av Studiefrämjandet. Det innebär att när kursen är full & före den startar, så skickas digitala fakturor ut till alla som anmält sig. Deltagarna betalar sedan in till Studiefrämjandet, som i sin tur årligen betalar ut summan av de deltagaravgifter som kommit in för UBHK:s räkning, till klubbens konto.
För att kursledaren ska få betalt så behöver UBHK:s kassör veta vad som ska betalas ut. Är kursledaren företagare så skickar denna en faktura på överenskommen summa till UBHK, som sedan betalar fakturan före förfallodatum. Kontakt med kassören kan kan tas här.

Du gillar kanske också...